Friday, January 1, 2010

kenapa kau nie....


kenapa kau nie....
mak aku selalu bising kat ko sebab ko selalu terkam kain batik yang dia pakai...
kau pantang kan tengok benda yang bergoyang sket mesti ko terkam dan kejar...
kau memang xleh duduk diam ker...
ayah aku pernah kate ko macam-macam...dia kate ko monyet la..burung hantu la...
ko suka main langsir yang ditiup kipas...
berusaha tangkap cicak kat syiling dengan memanjat almari walaupun pada hakikatnya ko memang xmampu nk tangkap pon..
ko berlari ngan pantas dari pintu depan umah...terus ker dapur pastu lari lari terus masuk ke bilik... tanpa memikirkan orang lain yang tengah jalan mase tu...aku tengok ko xkejar ape-ape pon..memang hobi ko berlari ae..
mase aku lam bilik aku tutup pintu bilik...aku dengar ko berlari2 kat luar...bunyi loceng ko keceng2...dan akhirnya ko nk lari kebilik aku...gedeboomm ko terlanggar pintu...aku dalam bilik gelak sakan...haha...padan muke ko...
lepas eksiden tue aku ingat ko dah trauma...rupa-rupanya tidaakkk...
tengah malam jer ko xtidur..tu sebab ayah aku kate ko burung hantu..aku xkisah ko tak tidur malam tapi..tapi aku xsuka ko wat bising..nak jadi pemburu malam konon..
aku xsuka ko masuk bilik aku...ko gigit teddy bear aku yang kecik2...pastu ko gigit ko bawak ke dapur...pastu ko masuk balik bilik aku gigit lagi satu teddy bear kecik..ko bawak g dapur...ape punyer perangai la...
ko pernah pijak laptop aku...hampeh betul...
aku belikan ko whiskas yang mahal...sbg makanan sampingan tapi ko xmakan pon...y ko tahu..ikan rebus,ikan rebus dan ikan rebus..
ko suka menyibuk..mase aku sapu sampah ko kacau..mak aku tengah menjahit ko kacau..ayah aku tengah bace paper kau kacau jugak...
ko ni memang xleh duk diam la...kau kan betina...sopan la sket...
ko memang berbeza dengan yang sebelum nie..tu sebab la aku sayang kau...sayang sangat...

(ni dia yang aku maksudkan tue...)




2 comments:

Fatehah A. said...

kucing ko gersang nak kapel kot.cube carikan sekor

cik EPAL said...

kucing kucinggggg :D