Wednesday, May 26, 2010

Firstly, baca dulu kata-kata pujangga dibawah ini..he3..

harta y paling menguntungkan,sabar.
teman y paling akrab,amal.
pengawal peribadi y paling waspada,diam.
bahasa y paling manis,senyum
ibadah y paling indah tentunya khusyuk...

sudah baca??

boleh jadi
aku boleh bersabar dengan harta yang aku sayang nie..aku boleh bersabar bila dia hank...
tidak dinafikan laptop aku salah satu teman paling akrab aku,aku selalu buat amal padanya,selalu bersihkan dia..dari segala habuk,scan dia..
aku boleh diam seketika tanpa berbuat bende lain bila process pembersihan berlaku..aku nk dia concentrate ngan process y nk dia lakukan..
aku boleh tersenyum bila aku dapat cari apa yang aku nak..xspecially assignment.banyak assignment aku memerlukan info melalui internet..
tentunya aku akan khusyuk seperti U-tube,game,fb,blog.

kene jadi
aku seharusnya bersabar mencari harta suatu hari nanti.kerana banyak cabaran y bakal aku tempuhi nanti.sekarang ni pon byk cabaran y aku hadapi.so,kesabaran itu amatlah penting.
aku seharusnya memperbanyakkan amal ku.adalah satu kebaikkan bila kita banyak beramal.orang xkan kata kita tamak dalam hal nie..
kadang-kadang cakap banyak nie menimbulkan banyak masalah.sebaiknya aku harus sentiasa berwaspada dalam kata-kataku..agar insan lain tidak terluka.
ramai orang kata aku nie susah nak senyum.ye ker?ok aku akan cuba kelihatan manis dengan senyuman..wahh ayu gituu...
jangan main dalam melakukan ibadah kepada-NYA.fokus dan khusyuk bila melakukannya.solat dengan khusyuk seperti itu solat terakhir kita.jangan lah kita mencuri dalam sembahyang..

No comments: